W 2019 roku FC Barcelona oddała od użytku nowy stadion dla zespołu rezerw Barca B, kobiecego oraz zespołu juniorskiego U-19 występującego w UEFA Youth League.
Nowy stadion nosi nazwę Estadi Johan Cruyff i jest elementem nowego projektu infrastrukturalnego FC Barcelony Espai Barca. Jest pierwszym ukończonym obiektem tego projektu.
Estadi Johan Cruyff jest nowoczesnym, oszczędnym i funkcjonalnym stadionem o pojemności 6000 miejsc. Spełnia kryteria poziomu trzeciego kategoryzacji stadionów UEFA. Jest także dopuszczony przez hiszpańską federację piłkarską LFP do rozgrywek drugoligowych.
Stadion charakteryzuje się asymetrycznym dezajnem z rozkładem miejsc na pełnym okręgu wokół boiska w liczbie 5000 i dwupoziomową trybuną główną z 1000 miejsc na drugim poziomie. Miejsca dla widzów są maksymalnie przybliżone do płyty boiska, a narożniki trybun zaokrąglone co powoduje bardzo dobrą widoczność z każdego miejsca i buduje bliską więź między widzami i zawodnikami drużyn na boisku.
Przy stadionie zaplanowano parking na 700 miejsc.
Krzesełka dla widzów są zaprojektowane w ergonomicznym kształcie i wykonane z wysokiej jakości materiałów. Z podobnych materiałów wykonana jest elewacja zewnętrzna stadionu oraz wewnętrzne obicia zadaszenia i trybun od strony boiska. Tak przy pustym stadionie jak i przy zapełnionej widowni całość sprawia wrażenie gościnności i komfortu oraz odpowiada estetyce hołdowanej przez klub FC Barcelona.
Kluczowym elementem każdego stadionu piłkarskiego jest murawa. Boisko na Estadi Johan Cruyff zostało wykonane w nowoczesnej technologii łączącej sztuczną nawierzchnię z naturalnie wychodowaną trawą. Takie rozwiązanie polegające na uzupełnieniu naturalnej murawy syntetycznymi źdźbłami pozwala na mocniejsze ukorzenienie się właściwej trawy, a w momencie jej uszkodzenia lub obniżenia jakości z powodów pogodowych utrzymuje wysoką jakość boiska konieczną podczas rozgrywki
Sam stadion został wyposażony w innowacyjne technologie tworzące system ‘smart stadionu’ pozwalające zachować wysoki poziom energooszczędności i stabilności funkcjonowania.
Rdzeniem systemu ‘smart’ jest komputerowy system BMS (Building Managment System) kontrolujący i monitorujący funkcjonowanie mechanicznych i elektronicznych urządzeń stadionu składających się na systemy wentylacji, oświetlenia, zasilania, przeciwpożarowy i bezpieczeństwa.
System oświetlenia, tak wewnątrz stadionu jak i boiska, jest wykonany w technologii LED. Ta technologia pozwala dostosować jakość i siłę oświetlenia do wciąż wzrastających wymagań transmisji TV włączając w to także możliwość transmisji obrazu slow motion bez efektu migotania światła. Ponadto technologia LED dzięki swojej elastyczności pozwala dostosować każdorazowo oświetlenie do różnych typów wydarzeń organizowanych na stadionie. I wreszcie charakteryzuje się niskim poziomem poboru energii oraz odpornością na nagłe skoki poboru występujące w trakcie wydarzeń masowych.
Na stadionie zamontowane dwa wielkoformaowe ekrany wideo nad każdą z bramek pozwalające widzom doświadczać dodatkowych wrażeń w trakcie meczów.
Z Estadi Johan Cruyff prowadzi też bezpośrednie podziemne połączenie z kompleksem treningowym FC Barcelony Ciutat Esportiva Joan Gamper, w skład którego wchodzi Barca Escola i La Masia.
Budowa stadionu Johana Cruyffa trwała 2 lata i kosztowała pomiędzy 60 a 90 mln zł (12-20mln Euro).
Nowy stadion nosi nazwę Estadi Johan Cruyff i jest elementem nowego projektu infrastrukturalnego FC Barcelony Espai Barca. Jest pierwszym ukończonym obiektem tego projektu.
Estadi Johan Cruyff jest nowoczesnym, oszczędnym i funkcjonalnym stadionem o pojemności 6000 miejsc. Spełnia kryteria poziomu trzeciego kategoryzacji stadionów UEFA. Jest także dopuszczony przez hiszpańską federację piłkarską LFP do rozgrywek drugoligowych.
Stadion charakteryzuje się asymetrycznym dezajnem z rozkładem miejsc na pełnym okręgu wokół boiska w liczbie 5000 i dwupoziomową trybuną główną z 1000 miejsc na drugim poziomie. Miejsca dla widzów są maksymalnie przybliżone do płyty boiska, a narożniki trybun zaokrąglone co powoduje bardzo dobrą widoczność z każdego miejsca i buduje bliską więź między widzami i zawodnikami drużyn na boisku.
Przy stadionie zaplanowano parking na 700 miejsc.
Krzesełka dla widzów są zaprojektowane w ergonomicznym kształcie i wykonane z wysokiej jakości materiałów. Z podobnych materiałów wykonana jest elewacja zewnętrzna stadionu oraz wewnętrzne obicia zadaszenia i trybun od strony boiska. Tak przy pustym stadionie jak i przy zapełnionej widowni całość sprawia wrażenie gościnności i komfortu oraz odpowiada estetyce hołdowanej przez klub FC Barcelona.
Kluczowym elementem każdego stadionu piłkarskiego jest murawa. Boisko na Estadi Johan Cruyff zostało wykonane w nowoczesnej technologii łączącej sztuczną nawierzchnię z naturalnie wychodowaną trawą. Takie rozwiązanie polegające na uzupełnieniu naturalnej murawy syntetycznymi źdźbłami pozwala na mocniejsze ukorzenienie się właściwej trawy, a w momencie jej uszkodzenia lub obniżenia jakości z powodów pogodowych utrzymuje wysoką jakość boiska konieczną podczas rozgrywki
Sam stadion został wyposażony w innowacyjne technologie tworzące system ‘smart stadionu’ pozwalające zachować wysoki poziom energooszczędności i stabilności funkcjonowania.
Rdzeniem systemu ‘smart’ jest komputerowy system BMS (Building Managment System) kontrolujący i monitorujący funkcjonowanie mechanicznych i elektronicznych urządzeń stadionu składających się na systemy wentylacji, oświetlenia, zasilania, przeciwpożarowy i bezpieczeństwa.
System oświetlenia, tak wewnątrz stadionu jak i boiska, jest wykonany w technologii LED. Ta technologia pozwala dostosować jakość i siłę oświetlenia do wciąż wzrastających wymagań transmisji TV włączając w to także możliwość transmisji obrazu slow motion bez efektu migotania światła. Ponadto technologia LED dzięki swojej elastyczności pozwala dostosować każdorazowo oświetlenie do różnych typów wydarzeń organizowanych na stadionie. I wreszcie charakteryzuje się niskim poziomem poboru energii oraz odpornością na nagłe skoki poboru występujące w trakcie wydarzeń masowych.
Na stadionie zamontowane dwa wielkoformaowe ekrany wideo nad każdą z bramek pozwalające widzom doświadczać dodatkowych wrażeń w trakcie meczów.
Z Estadi Johan Cruyff prowadzi też bezpośrednie podziemne połączenie z kompleksem treningowym FC Barcelony Ciutat Esportiva Joan Gamper, w skład którego wchodzi Barca Escola i La Masia.
Budowa stadionu Johana Cruyffa trwała 2 lata i kosztowała pomiędzy 60 a 90 mln zł (12-20mln Euro).
Komentarze
Prześlij komentarz